میزان مصرف عرق کاسنی

کاسنی یکی از گیاهان دارویی موثر بوده که در انواع مختلف در طبیعت وجود دارد و همه اجزای آن در صورتی ک به اعتدال مصرف شود خواصی بسیار مفید برای بدن دارد.

ایرانیان از دیرباز با فواید عرق کاسنی آشنا بودند و قسمت‌های مختلف گیاه کاسنی و عرق آن را به عنوان تصفیه کننده خون و شستشو دهنده کبد، استفاده می‌کردند، کاسنی در دو نوع صحرایی یا وحشی و کاسنی پرورشی ، وجود دارد که نوع وحشی آن در اوایل بهار در کنار جویبار یا در میان سبزه زار می‌روید.

فواید عرق کاسنی

کبد عضو سم زدای بدن میباشد و سوخت و ساز چربی ها ودفع مواد سمی از وظایف این عضو بدن است. مصرف روزانه ی یک قاشق عرق کاسنی به همراه یک لیوان آب در تصفیه خون و پاکسازی کبد نقش مهمی دارد و با توجه به نقش اساسی کبد در متابولیسم بدن عرق کاسنی با توجه به اثر نیکویی که بر کبد میگذارد میتواند به تنظیم هورمون ها و افزایش قدرت باروری نطفه و تنظیم و تقسیم کوروموزمها تاثیر گذار باشد

۰ نظر ۰ ۰

محصولات ارگانیک


وقتی برای خرید به بازار تره بار میرویم، بعضا با محصولاتی روبرو می­شویم که فروشندگان، آنها را محصولات «ارگانیک» می‌نامند. شاید برای برخی از مصرف‌کنندگان این سوال پیش بیاید که محصولات ارگانیک یعنی چه و چه تفاوتی با محصولات غیرارگانیک دارند؟ در پاسخ باید گفت: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد شامل کشت ، داشت و برداشت با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت شده و رشد کرده اند. از سوی دیگر در ترکیبات میوه‌های ارگانیک هیچ‌گونه اصلاح ژنتیکی صورت نمی‌گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه‌ها استفاده نمی‌شود. به‌همین دلیل رنگ این نوع میوه‌ها طبیعی بوده و نه خیلی پررنگ یا کم‌رنگ‌تر از حد معمول می­باشند.. اندازه میوه‌ها هم متعادل بوده و طعم و بوی طبیعی و مناسبی دارند که البته بارزترین ملاک تشخیص میوه‌های ارگانیک از غیرارگانیک هم همین طعم و بوی طبیعی‌شان است، بعلاوه پوست میوه‌های ارگانیک کاملا متناسب با میوه بوده و زیاد ضخیم نیست. از همه مهم‌تر آن که در این نوع محصولات کاهش آلودگی خاک به کودها و سموم موجب باقی ماندن عناصر مفیدی مانند کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم و ویتامیندر سبزی‌ها می‌شود.

و اما محصولات ارگانیک…

با توجه به رشد روزافزون جمعیت و صنعتی شدن کشاورزی محصولات ارگانیک جوابگوی نیاز جمعیت نیست و کشاورزان به اجباربرای تامین هرچه سریعتر تقاضا به جای محصولات ارگانیک از انواع میوه های گلخانه ای و خارج از فصل استفاده میکنند لذا به دلیل اینکه این محصولات در مدت زمان کمتری از محصولات ارگانیک رشد میکنند و از آنجا که گلخانه ها با مساحت کم ساخته میشوند و نور خورشید به صورت مستقیم به این محصولات تابیده نمیشود این محصولات با کمبود ویتامین C و سایر مواد معدنی ای که با تابش مستقیم نور خورشید به وجود می آیند مواجه هستند لذا بسیاری از ویتامین ها و مواد ضروری را دارا نمیباشند و در مقایسه با محصولات ارگانیک کمبودهای زیادی دارند. از طرف دیگر برای انکه محصولات سریعتر از حد معمول برسند کشاورزان از انواع روشهای شیمیایی استفاده میکنند که همین موضوع تاثیر زیادی در کاهش ویتامین ها و ریزمغذی های محصولات گلخانه ای دارد.

برخی از محصولات ارگانیک به دلیل آن که محصول درختانی هستند که با مهندسی ژنتیک در آنها تغییراتی ایجاد شده است حاوی ژن‌های تغییر شکل‌یافته‌ای هستند که باکتری‌های موجود در روده را تغییر می‌دهند و موجب مقاوم شدن بدن به آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شوند. در این تغییرات ژنی میوه‌ها مدت بیشتری روی درختان می‌مانند و رسیدن آنها برای نیاز کمتر به نگهداری در انبار و سردخانه‌ها به تاخیر می‌افتد. لذا این تاخیر می‌تواند از مقدار مواد مغذی آنها نیز بکاهد.لذا با توجه به این موارد شکل ظاهری محصول معیار خوبی برای خرید محصولات ارگانیک نیست، کیفیت محصول و محلی که تولید شده معیار ارگاینک بودن محصول میباشد.

منبع: وب سایت فروش محصولات ارگانیک و سالم آرتیشو

۰ نظر ۰ ۰
درباره ما
شرکت فراسودمند با داشتن متخصصان - اساتید و دکتران مجرب دانشگاهی در زمینه گیاه شناسی و ... اقدام به تولید یک محصول منحصر بفرد در زمینه گیاهان فراسودمند کرده است. یکی از این محصولات گیاه شگفت انگیز آرتیشو است که دارای خواص درمانی فوق العاده میباشد. هدف این وبلاگ نیز معرفی محصولات شرکت در حوزه تولیدات و مشتقات آرتیشو میباشد.